Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna
FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy
Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Rejestracja    Zaloguj
Regulacja Tylnej Przerzutki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna -> Regulacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RiNcoN91
Administrator



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:17, 15 Lis 2007    Temat postu: Regulacja Tylnej Przerzutki

:: REGULACJA TYLNEJ PRZERZUTKI ::

Denerwujący hałas przy zmianie przełożeń z tyłu? Klikasz manetką, a przerzutka zastanawia się co ma zrobić? łańcuch skacze po koronkach, albo jeszcze gorzej, spada z kasety? W sumie jeździć to się da, ale co to za przyjemność. Sprawny rower to taki o którym zapominasz podczas jazdy, że istnieje! A nieposłuszna tylna przerzutka to tylko efekt niedbalstwa. Chwila cierpliwości i wszystko będzie cacy, a parę złotych zaoszczędzone na serwisie można spożytkować na chłodne piwko (bezalkoholowe oczywiście, cha, cha!!!).

Całe potrzebne narzędzia w tym wypadku sprowadzają się do śrubokręta krzyżakowego, jednego klucza allena i sprawnych palcy. A tak w ogóle to pewnie jeszcze nie zdradziłem tajemnicy, że zajmiemy się teraz regulacją przerzutki tylnej.

Jeśli ciągle tu jesteś to zacznijmy od tego, że musisz sprawdzić stan linki i najlepiej odrobinę przesmarował ją. Zwróć też uwagę na pancerze. Jeśli któryś jest załamany lub zgnieciony, wymień go. Właściwą zabawę zaczynamy od zrzucenia manetką łańcucha na najmniejszą zębatkę. Luzujemy śrubę zaciskową linki. Kółka napinacza przerzutki powinny znaleźć się w linii zewnętrznej krawędzi małej zębatki. Jeśli tak nie jest to trzeba chwycić w rękę wspomniany wcześniej śrubokręt i pokręcić śrubką "H" umieszczoną w korpusie przerzutki. Jeśli kołka znajdują się na lewo od właściwego położenia, kręcimy śrubką w lewo, jeśli kołka uciekają na zewnątrz (w prawo), kręcimy w prawo. Teraz zajmiemy się śrubką "L". Popchnij przerzutkę do oporu w stronę koła, a drugą ręką przełóż łańcuch na największą zębatkę kasety. Tym razem w przypadku, gdy kółko znajduje się na lewo od środka zębatki, kręcimy śrubką "L" w prawo i odwrotnie jeśli kółko odbiega w lewo, kręcimy w prawą stronę. Jeśli wszystko jest OK, zakręć korbami, łańcuch powinien wrócić na najmniejszą zębatkę. Jeśli tam spoczywa, możesz spokojnie odłożyć śrubokręt i naciągając linkę dokręcić śrubę zaciskową. Reszta to już prawdziwa ręczna robota. Pokręć korbami na najwyższym przełożeniu. Jeśli łańcuch hałasuje i usiłuje spaść z kasety pokręć regulatorem linki w lewo. W przypadku, gdy usiłuje się wdrapać na większą zębatkę pokręć w prawo. Jeśli jest już cicho jak makiem zasiał, spróbuj wrzucić łańcuch o "ząbek" wyżej z tyłu. Jeśli łańcuch wskoczył, ale słyszysz jego tarcie o trzecią zębatkę, kręć regulatorem w prawo po ćwierćobrotu do ustania ocierania. Jeśli nie udało Ci się jednak wrzucić łańcucha na drugą zębatkę kręć w ten sam sposób regulatorem w lewo. W zasadzie teraz należy sprawdzić pod domem czy wszystkie przełożenia chodzą jak należy. Niestety pod obciążeniem jeźdźca nie wszystko musi działać tak jak na sucho w domu. W czasie jazdy możesz pobawić się regulatorem znajdującym się, przy manetce (z wyczuciem). Oczywiście możesz się spotkać z innymi metodami regulacji. Niektórzy np. zalecają regulację między drugą, a trzecią zębatką. Pewnie każda z tych metod jest dobra, bo prowadzi do tego samego skutku - pewności zmiany przełożeń.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
survivorman
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 12:35, 16 Lis 2007    Temat postu:

Dla mnie i tak to bedzie czarna magia , przynajmniej przez najblizszy czas , oddaje rower z rece specjalistow ( do Wieczorka , serwis w bramie ) i rowerek trzyma sie super . Jakos mnie nie ciagnie by sie tego nauczyc .... ale moze juz nawyzszy czas ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blacklabel




Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 17:07, 16 Lis 2007    Temat postu:

Ja to co potrafie zrobic sam przy rowerze to robie to sam... Razz przezutke tez czasami sobie wyreguluje, aktualnie nie robie tego bo mam za krotki lancuch Razz Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RiNcoN91
Administrator



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:19, 16 Lis 2007    Temat postu: Krotki łancuch

Ty tak skrociles lancuch ze Ci przerzutki prawie wcale nie chodza !!! SKRACAJCIE ŁAŃCUCHY MĄDRZE !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malutki240




Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:58, 21 Lis 2007    Temat postu:

taka zabawa jest prosta ale wymaga troche cierpliwosci od mało wprawionych osob:) ja tam składam całe rowery od podstaw i póki co ludzie chwala i nie narzekająSmile:p grunt to skromnosc ;d


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RiNcoN91
Administrator



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:46, 22 Lis 2007    Temat postu: nie

Grunt to wiedziec ze jak sie cos robi to sie to robi dobrze !!! skoro masz taką pewnosc i nikt nie ma astrzezen znaczy ze robisz to po prostu dobrze !!! a tak na marginesie gdzie skladasz sprzety ? prywatnie czy u kogos?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malutki240




Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:50, 22 Lis 2007    Temat postu:

ja prywatjnie sie w to bawie i to jak ktos chce tylko bo nie mam za bardzo na to czasu:( głownie to dla zawodników klubu w ktorym jezdze:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
survivorman
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 21:27, 22 Lis 2007    Temat postu:

a w jakim klubie jezdzisz ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RiNcoN91
Administrator



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:48, 24 Lis 2007    Temat postu: LoL

temat regulacja przerzutki Very HappyVery HappyVery Happy pytanie w jakim klubie jezdzisz Very HappyVery Happy aż sie samo nasuwa pytanie w jakim klubie regulujesz przerzutki Very HappyVery HappyVery Happy ale skoro mowisz ze jezdzisz to powiedz w jakim Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
malutki240




Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:26, 25 Lis 2007    Temat postu:

no to pewnie ze powiem:) obecnie w Kętrzynie ale mozliwe ze od następnego sezonu EłkWink jak widzicie zupełnie drugi koniec polski ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RiNcoN91
Administrator



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:15, 17 Gru 2007    Temat postu: ;D

mozna prosic o jaies dane osobowe ? posledzimy chetnie wyniki !! z gory dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna -> Regulacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group