Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna
FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy
Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Rejestracja    Zaloguj
Wymiana i łatanie dętki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna -> Naprawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
survivorman
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 11:57, 16 Lis 2007    Temat postu: Wymiana i łatanie dętki

Co będzie potrzebne do załatania dętki?
# Dwie łyżki do opon
# Łatki z klejem
# Pompka
# Klucze do odkręcenia koła(jeżeli nie ma zacisków)
# Najwyżej kilkanaście minut

Przebiłem i co?
Pierwszą czynnością po przebiciu koła to jest oczywiście zatrzymanie się Smile Nie wolno jeździć bez powietrza z dwóch bardzo ważnych powodów. Po pierwsze można w ten sposób bardzo łatwo wykrzywić felgę, a po drugie można poprzecinać felgą oponę. Straty mogą być spore więc lepiej nie ryzykować. Jeśli już dojdziemy do tego żeby załatać dętkę należy zdjąć koło. Jeśli mamy zaciski to nic trudnego, jeżeli koło jest przykręcone na śruby to gdy nie mamy narzędzi to ja proponuje jednak poszukać wulkanizacji, tam powinni mieć narzędzia do odkręcenia koła. Po zdjęciu koła należy spuścić resztę powietrza, jeśli coś zostało. Następnie wkładamy jedną z łyżek między oponę a obręcz i podważamy oponę tak aby wyszła z felgi. Teraz wsadzamy drugą łyżkę i przeciągamy ją tak żeby opona zaczęła wychodzić z felgi, jednocześnie pierwszą łyżką blokujemy miejsce rozpoczęcia podważania opony. Teraz można wyjąć dętkę z opony. Należy na początku wyjąć wentyl z otworu w feldze, a potem całą dętkę. Aby sprawdzić w którym miejscu jest dziura pompujemy dętkę i sprawdzamy w którym miejscu ucieka powietrze. najłatwiej jest to zrobić jeśli mamy do dyspozycji miskę z wodą. Wkładamy dętkę do wody i sprawdzamy w który miejscu pojawiają się bąbelki. Niestety nie zawsze jest ten komfort posiadania wody, więc trzeba rodzić sobie inaczej, macając dętkę i sprawdzając czy w którymś miejscu nie ucieka powietrze. Jeśli już dziura została zlokalizowana, należy zaznaczyć to miejsce i oczyścić je gdy jest mokre lub brudne.Jak to zrobić? W zestawach do łatania jest metalowa tareczka która również zaznaczy miejsce dziury, ale polecam wozić że sobą kilka cm kwadratowych papieru ściernego i nim przetrzeć miejsce dziury. Teraz można otworzyć klej, posmarować łątkę(kleju należy użyć dość oszczędnie aby jak najmniej wyszło go poza obrys łatki) i przycisnąć łatkę tak aby dziura znajdowała się jak najbliżej jej środka. Potem warto jest wycisnąć klej spod łatki, przesuwając palcem od środka na zewnątrz. po kilku minutach klej powinien już trzymać. W tym czasie warto sprawdzić czy w oponie nie utkwiło szkło lub inny ostry przedmiot. Jak to zrobić? Od wewnątrz należy wymacać oponę czy nie ma żadnych ostrych zadziorów, zwłaszcza w miejscu gdzie powstała dziura. Jeśli znajdziemy coś ostrego dokładnie sprawdzamy co to jest i wydłubujemy z opony. Teraz można przystąpić do nałożenia z powrotem dętki na koło. Najpierw należy włożyć wentyl na swoje miejsce a następnie równomiernie wsunąć dętkę pod oponę. Dętka nie powinna być poskręcana gdyż może to doprowadzić do jej zniszczenia. Teraz należy jedną łyżką nałożyć oponę na felgę i przytrzymywać, a drugą kolejno nakładać aż do momentu gdy cała opona znajdzie się na feldze. Następnie pompujemy koło do około 3.5 - 4 atmosfer w zależności od parametrów opony. Tak załatana opona powinna jeszcze długo posłużyć i nie trzeba będzie jej wymieniać.



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum CzeWkaBiKerS Strona Główna -> Naprawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group